Langkah berjaga-jaga untuk susun atur dan susun atur abah-abah pendawaian kereta

- 2021-11-02-

Dengan peningkatan berterusan keselamatan kereta moden, keselesaan dan keperluan perlindungan alam sekitar, bilangan litar dan penggunaan kuasa pada kereta telah meningkat dengan ketara. Akibatnya, sejumlah besar abah-abah pendawaian digunakan dalam ruang kereta yang terhad. Bagaimana untuk mengatur dengan lebih berkesan dan munasabah telah menjadi industri pembuatan automobil. Untuk masalah yang dihadapi, artikel ini memfokuskan pada susun atur abah-abah pendawaian automotif, dan memberikan gambaran keseluruhan tentang langkah berjaga-jaga untuk susun atur abah-abah pendawaian automotif.

(1) Mengikut kedudukan pemasangan sebenar abah-abah wayar pada keseluruhan kenderaan, untuk mengelakkan kendur dan peralihan abah-abah wayar, dengan mengambil kira berat, kaedah penetapan dan kemudahan kedudukan penetapan abah-abah wayar, abah-abah wayar mesti mempunyai titik penetapan dan kaedah penetapan yang mencukupi dan munasabah Betulkannya.
(2) Tetapkan titik tetap mengikut arah abah-abah wayar dan bentuk khusus badan kereta. Jarak antara dua titik tetap pada jarak garis lurus tanpa titik tumpu biasanya tidak melebihi 300mm; satu titik tetap boleh disusun pada kedudukan sudut tumpul; dua titik tetap perlu disusun pada sudut sudut kanan Titik; elakkan sudut tajam pada abah-abah pendawaian.
(3) Pilih jenis dan saiz gesper tetap mengikut bentuk dan diameter luar abah-abah wayar, dan memenuhi keperluan menanggung berat abah-abah wayar.
(4) Pertimbangkan untuk menetapkan titik tetap pada kedudukan penyambung yang disambungkan kepada abah-abah pendawaian dan peranti elektrik lain, dan kedudukan yang sesuai tidak lebih daripada 120mm di hadapan penyambung.
(5) Pertimbangkan untuk menetapkan titik tetap pada garisan batang pada kedudukan titik tumpu, dan jarak dari titik tetap ke titik tumpu tidak lebih daripada 100mm.
(6) Dalam arah pemasangan gesper tetap, mesti ada ruang yang cukup untuk memudahkan pemasangan dan penyingkiran gesper.
Dua, penampilan kemas, konfigurasi yang digabungkan
(1) Abah-abah pendawaian hendaklah disusun di sepanjang tepi dan di sepanjang alur (alur pendawaian yang direka pada badan kereta) untuk mengelakkan tekanan terus pada abah-abah pendawaian. Abah-abah pendawaian tidak boleh didedahkan di dalam teksi; di mana abah-abah pendawaian boleh diperhatikan, seperti bilik enjin, tetapkan titik tarikan yang menarik perhatian atau warna yang menarik perhatian, dan abah-abah pendawaian yang dipasang di sini tidak menonjol atau mencolok.
(2) Susunan disusun dalam corak papan dam mendatar, mendatar dan menegak dalam arah unjuran, mengelakkan susunan pepenjuru.

(3) Kelegaan dengan saluran paip adalah seragam, dan kelegaan dengan bahagian sekeliling adalah munasabah.